Timișoara, al doilea oraș din țară cu linie de tren la aeroport: CFR Infrastructură a lansat licitația pentru construirea liniei de 5 kilometri

Aeroport timișoara Sursa foto: Aeroportul „Traian Vuia” Timișoara

CFR Infrastructură, prin Regionala Căi Ferate Timișoara a lansat licitația pentru proiectarea și execuția liniei de tren între Gara de Est și Aeroportul Timișoara. Linia nouă se desprinde din Magistrala M 100 București – Timișoara, are o lungime de 5 kilometri și va fi electrificată. Contractul de peste 300 de milioane de lei include și modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna pe o lungime de 5,2 km. Guvernul a aprobat investiția la începutul anului, după cum Economedia a scris aici. Întâmplător sau nu, licitația a fost lansată vineri, 27 octombrie, în ziua vizitei ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu la Aeroportul Timișoara unde sunt lucrări de modernizare. Licitația ar fi trebuit lansată încă din iulie (detalii aici). În prezent, doar Bucureștiul are legătură feroviară directă cu Aeroportul prin linia din Gara de Nord, iar în 2027, conform promisiunilor și cu Metroul M6.

Durata contractului este de 30 de luni din care 8 luni pentru proiect tehnic și 22 de luni pentru execuție.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că SRCF Timișoara a lansat procedura de achiziție publică a serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construire a unei linii de cale ferată care va asigura legătura directă cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara și de modernizare a liniei CF Timișoara Est – Radna, de unde se va construi racordul feroviar până la Aeroport. Valoarea totală estimată a contractului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, iar sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri nerambursabile. Obiectul contractului cuprinde modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna, pe întreaga lungime de 5,2 km, construirea unei linii de cale ferată duble și electrificate (de la punctul de racordare) până la Aeroport, în lungime totală de 5 km, și construirea noii stații CF, cu două linii de garare, în imediata vecinătate a Aeroportului. Perioada de proiectare și execuție a lucrărilor va fi de 30 luni, dintre care 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 22 luni pentru execuţia lucrărilor”, arată un comunicat al CFR Infrastructură.

„Realizarea unei conexiuni feroviare cu Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timișoara contribuie la:

– dezvoltarea şi extinderea legăturilor transportului aerian cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu întreaga reţea de cale ferată a României şi cu reţeaua europeană de transport TEN-T, precum şi conexiunea cu modurile de transport urban.

– atragerea unui număr cât mai mare de călători din localităţile limitrofe pe transportul feroviar, etc.”, arată Nota de Fundamentare.

În clasamentul aeroporturilor regionale, în 2021, Aeroportul Timișoara s-a situat pe locul trei după numărul pasagerilor transportați, după Cluj-Napoca și Iași, conform BoardingPass. Proiectul liniei CFR la Aeroportul Timișoara a avut „prioritate” în mandatul Sorin Grindeanu (deputat de Timiș), respectiv mandatul Ion Simu (director CFR Timișoara și acum director general CFR Infrastructură), spre deosebire de linia de tren Brașov – Aeroport Ghimbav, proiect pe care Guvernul l-a aprobat încă din decembrie 2021, dar acum pare că este „tras pe linie moartă” (detalii aici).

CFR Infrastructură a ratat toate cele 6 licitații pentru modernizarea secțiunii Craiova – Caransebeș, încă nu are contract semnat pentru lotul 1 Caransebeș – Lugoj (PNRR) și urmează să emită ordinele de începere lucrări pentru loturile 2, 3 și 4 Lugoj – Timișoara – Arad.

Sursa foto: Aeroportul „Traian Vuia” Timișoara

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *